The moment I met you - del 4 - Goodbye, I love u

"Ska vi gå ner till bryggan och kolla på solnedgången?" Sa Sebbe och log.
"ja!" Sa jag och log ännu större. Solnedgånar var det bästa jag visste. Vi brukade alltid kolla på den innan det som hände. Vi sprang upp till hans rum ioch bytte om. Jag tog på mej ett par jeans och ett luftig tröja. Han tog på sig en skorta och en keps, sen hade han jeansen som han hade haft innan. Vi började gå ner till bryggan. När vi kom fram satte vi oss ner och det blev tyst. En skön tystnad. Fast sen kysste han mej. Vi satt och myste tills solen hade gått ner helt och sen började vi gå tillbaka. När vi kom fram så gick vi in i vardagsrummet. Katie såg helt annorlunda ut.
"Chole... Dom... Dom har hittat din kusin..."
______________________________________________

Tumblr_lexbqr8ncr1qagyj2o1_500_large_large

 Bild; Chloé gråter
Jag stod länge och tänkte på vad hon just sagt. Har jag en kusin? Men allt som var så perfekt nu. Såklart så måste det ju finnas något negativt, fast det är ju inte helt negativt. Att få veta att jag har en kusin är ju ganska bra egentligen. Men om dom nu har hittat mino kusin kan det ju innebära att jag måste flytta!

"vad menar du?" Jag visste nästan svaret, det är alltid lika bra att fråga. Det kan ju vara något helt annat som kan hända.

" Dom har hittat en kusin till dig som bor i Kanada, Han och hans mamma blev jätteledsna när dom hört vad som hänt med dig. Dom sa också att dom skulle vilja att du kom och bodde hos dom. Medans ni var ute pratade jag med en kvinna från Myndigheterna och dom tycker det är bäst om du flyttar dit." Det va som jag trodde, nu kommer jag behöva flytta igen, flytta från min älskade Sebastian. Jag tycker det är konstigt att dom vill att jag ska bo hos min kusin som jag inte ens känner istället för att bo hos min kille som jag kännt i flera år.

"me.en..när då?" frågade jag och rösten skar sig. Jag kollade på Sebbe och såg en tår rulla ner för kinden. Jag tog min hand som jag inte höll i hans och torkade bort den lilla tåren. Av att se hans ledsna ögon fick mina ögon att fyllas av tårar, jag försökte hålla dom inne men dom envisades med att trilla över kanten.

" dom vill att du kommer redan på söndag. Du får flyga härifrån Los angels till Toronto och sen ska dom hämta dig där." Även hennes röst bar inte hela vägen. På söndag, det är ju inte långt dit. Idag är det ju fredag, då är det ju bara två dagar, knappt det. ÅH jag vill inte flytta än, jag som ville bo här. Fler och fler tårar letade sig när för mina kinder. Jag torkade bort dom med baksidan av handen men det va bara onödigt för det kom bara fler hela tiden. Sebbe la sina armar runt mig och drog in mig i en varm och hård kram.

"Det är ju bara två dagar dit, jag känner dom ju inte ens. Jag vill inte" sa jag och började gråta ännu mer. Jag kände Sebbes tårar rinna ner på mitt huvud.

" Gumman det kommer gå bra! Din kusin heter Chaz Somers och hans mamma heter Chatrine Somers. Dom verkar helt underbart snälla. Dom kommer ta väl hand om dig och så får du ju komma hit och hälsa på när du vill. Chatirne skulle gärna vilja att du ringer till henne, så du kan prata med henne och Chaz. " Jag tänkte på vad hon hade sagt, skulle jag verkligen ringa dom. Vad ska jag säga liksom? Tänk om dom inte skulle tycka om mig, dom kanske tycker jag är konstig.

" men jag vill inte lämna er" sa jag och tårarna som precis slutat rinna började sakta rulla nerför kinderna igen. Det kan ju samtidigt bli bra, om jag ringer till dom och ser hur dom verkar så kanske jag kan få en annan bild av det här som kom så snabbt.

" jag ringer till dom, har du nummret?"  frågade jag kort. Jag kände mig lite otrevlig men med tanke på att jag  är trött och det här som kom så plötsligt är det lite svårt för mig att vara trevlig då jag har ett humör som går upp och ner. Jag har alltid haft väldigt taskigt humör, eller det är inte humöret det är fel på utan det är att det verkligen går i vågor.

" gumman, klockan är två på natten jag tror att dom ligger och sover så du kan ju ringa imorgon när du vaknat istället. Jag tänker iallafall gå och sova nu, har ni tänkt hitta på något imorgon?" sa Katie och log mot oss. När hon sa att klockan var två blev jag väldigt förvånad, jag trodde den va kanske tio eller mer. När jag är med Sebbe går tiden så fort, alldels för fort. Jag tänkte att det är lika bra att ringa imorgon på förmiddagen.

" Vi ska väl också går och lägga oss, eller?" Frågade Sebbe mig, Jag nickade till svar och han fortsatte "nej vi har inte tänkt göra något speciellt imorgon, ta vara på den lilla tid vi har tillsammans, va det något särskillt du tänkte på? frågade han och vände blicken mot Katie som log ett besvärat leende mot oss, antagligen för att jag var tvungen att åka igen. Jag är glad att jag och Sebbe lyckats hålla ihop under dom här månaderna, för jag vet ärligt talat inte vad jag skulle göra utan honom, det är han som har hjälpt mig genom allt jobbigt sen mamma dog.

"vi ses imorgon ungar! och du Chloé tänk inte så mycket på det nu. Försök ta vara på tiden tillsammans nu. Godnatt" Sa hon och gick upp för trappan. Det betydde så otroligt mycket för mig att hon bryr sig om mig, hon är som den mamman jag inte har.  Vi båda sa godnatt i kör och sen gick vi in på toan här nere, Sebbe tog fram en tandborste till mig. Jag ställde mig på toalocket som jag alltid gör när jag borstar tänderna, varför det har jag ingen aning om, det känns bara tryggare att stå där. 

 " Du är dig lik ser jag"  Sa Sebbe och nickade mot mig där jag stod. Jag fattade direkt vad han menade, det var med honom jag börjat göra så. Det var en gång när vi va 13 och precis hade lärt känna varann, vi skulle sova över hos mig och så var det var tre spindlar på golvet när vi stod och borstade tänderna. Jag som alltid varit så rädd för spindlar ställde mig på toalocket och borstade medans Sebbe tog bort dom. När det va tre stycken blev det lite för mycket och sen dess har jag alltid stått på toalocket och borstat tänderna. Även på barnhemmet där alla tyckte jag var konstig som gjorde det.

" Självklart!" svarade jag med hela munnen full av tandkräm.

Vi borstade tänderna och gjorde oss klara för sängen. Bara att få känna lukten av att vara här får mig att må bättre! Medans Sebbe va på toa så passade jag på att bädda upp sängen. När jag lagt ner hans blåa överkast på golvet så drog jag upp täcket och la mig snabbt under. Täcket var kallt och det fick mig att rysa så jag gosade in mig extra mycket, jag drog in lukten av täcket, det luktade verkligen Sebbe. Det luktade så underbart gott. Jag la mig till rätta sen hörde jag hur Sebbe tassade in i rummet och stängde dörren efter sig. Han tog av sig sina kläder och la dom på stolen som står vi skrivbordet. När han släckt lampan gick han till sängen och la sig bredvid mig. Som han alltid gjorde när vi sov tillsammans så la han armen om mig.

" Godnatt älskling! Jag älskar dig" viskade han i mitt öra och med dom orden så lät jag min ögonlock falla..

..............

sååå det va kapitel 4 de!

vad tycker ni?
vad kommer hända när hon flyttar till Chaz och Chatrine?
Hur kommer hon träffa Justin?

fick även en kommentar om när jjustin kommer med i bilden. Som ni kanske har läst så är den här novellen ganska annorlunda men jag skulle tippa på att Justin kommer kanske i nästa del eller del 6 :)

Tack för alla underbara kommentarer! det värmer så mycket. Ni gör min dag.

Love u , Puss Julia ;*


   Postat av: Ida

Sv: Ja så kan vi göra, jag länkar dig i slutet av episode 37 ;) och lägger till er bland länkar

Kram:)

   2011-06-07 @ 07:56:11  URL: http://justindbiebernoveller.blogg.se/

   Postat av: Anonym

yaaay, älskar Chaz! :D



meeeeeeer!

   2011-06-07 @ 15:01:22

   Postat av: Mitt Liv

jag har lagt till dig med ! :D

   2011-06-07 @ 16:49:33  URL: http://justhewayim.blogg.se/

   Postat av: Anonym

MER :)

   2011-06-07 @ 18:16:17

   Postat av: Anonym

MER :)

   2011-06-07 @ 18:16:39

   Postat av: Emma

MER <3

   2011-06-07 @ 20:02:19

   Postat av: Henny

Jätte bra! Mer mer mer <3

   2011-06-07 @ 21:28:00  URL: http://hennysh.blogg.se/


 Namn:
  Kom ihåg mig?
 E-postadress: (publiceras ej)
 
 URL/Bloggadress:
 
 Kommentar: