The moment I met you - Del 15 - Call me ;)

Jag var också välldigt glad om dom stannade. Eminem var min idol, och jag visste att det var Justins också.
"men shaa!" Stannade EMinem upp. Justin och han hälsade. Jag hälsade på  alla. Min blick stannade på den mellersta tjejen. Hon var vacker. Hade jätte fina ögon. Hon räckte fram sin hand. Den var mjuk.
"Hailie!" Sa hon glatt.
"Chaz.." Hälskade jag tillbaka. Hon log. Hon hade det finaste leendet någonsin. Så underbart....
_________________________________________________________________________________________
Tumblr_ln1c6ghmge1qev340o1_1280_large
Bild 1 : Stället dom hyrde till Chaz s födelsedag
Bild 2; Hailie
bild 3; Amanda canavan
bild 4: Justins garderobe ( ignorera tjejkläderna xd)
(Chaz)

Justin stog och pratade med Eminem och hans fru, Ryan stog och pratade med hans dotter Alaina, Chloe med hans dotter Whitney, och det var bara jag och Hailie kvar.
"Känner du Justin eller?" Sa hon med en fin röst.
"Jaa, vi är barndoms vänner!" Sa jag och kom inte på något annat att säga. Hon nickade.
"Bor Justin hos dej eller?" Sa hon och log. Jag nickade.
"aah, han har gjort det i 1 vecka nu, och han åker tillbaka till Atlanta om en vecka!" Sa jag och log tillbaka.
Hon nickade.
Vi pratade lite oma allt och inget, menefter ett tag så skulle dom åka.
"Nej, vi måste dra nu! Ha det bra!" Sa Eminem och hälsade hejdå till alla.
"Här..." Sa hailie och gav fram en servett till mig. Sen kramades vi hejdå.

Vi satte oss ner igen.

(Justin)

Vi började äta igen. Fast Chaz satt stilla och kollade på  en servett.
"Vad gör du...?" Frågade jag och tog en tugga. Han kollade upp.
"Jag fick Hailies nummer!" Utbrast han glatt.
"Way to go broo!" Sa Ryan och gjorde en high five.
Jag såg hur Chaz blev röd i ansiktet. "  vad ska vi göra ikväll då?" frågade jag och kollade på Chloe som suttit tyst en stund.
Hon ryckte på axlarna. Det såg ut som att hon tänkte på något. Jag ville inte fråga vad när alla andra också satt där. " kan vi inte bara vara hemma och ta det lugnt ikväll?" frågade Ryan.Vi  nickade. Chz satt fortfarande helt stel. Fast han  log. Han log jätte länge. När vi var klara med efterrätten så betalade jag, och sen åkte vi. Chaz och Ryan satt där bak. Och Chloe satt bredvid mig.
"Vad fin du är ikväll" Sa jag och kollade på henne.
"hihi, du med!" Sa hon glatt och log.
"Vanessa fixade mig!" Sa hon efter ett litet tag och log ännu större.
Jag nickade och log.
"Du gillar henne va?" Sa jag och hon kollade glatt på mig.
"jaa! Hon är som den storysyster jag aldrig har haft..." Sa hon och log snett emot mig.
Jag nickade igen.
"Har du inga syskon?" Sa jag sen. Hon skakade på huvudet.
"Har du?" Sa hon och log lite.
"aa, en lillasyster och en lillebror... På pappas sida båda två!" Sa jag och blinkade. Hon nickade och log.
"Va gulligt!" Sa hon sen.

Jag svängde in på Chaz parkering. Sen gick vi ur. Alla förutom Ryan. Jag öppnade hans dörr, och han hade somnat. Jag väckte honom och hjälpte han in i huset. Jag och ryan gick in i mitt rum och bytte om, och Chaz och Chloes i deras. Vi hade bestämt oss för att ha en mys kväll. Så vi satte oss sen i soffan och spelade tv-spel.
"Hur mycket är klockan?" Sa Chaz helt random.  Jag kollade på min mobil.
"ehh... "20.18..." Svarade jag och koncentrerade mig .
"Tror ni jag kan ringa Hailie nu...? " Sa han lågt. Han skämmdes lite...
"jaa, det är klart!!" Sa jag glatt. Han nickade och gick iväg.

(Chaz)

Jag gick in i mitt rum och tog upp min mobil. Sen tog jag upp servetten och slog in nummret på skärmen. Sen tryckte jag på den gröna stora knappen. Singlalerna gick fram .

"Hallå!?" Sa Hailies röst. Jag hörde musik i bakrunden. Det var Eminem i bakrunden.
"Hej! Det är Chaz..." Sa jag och hon avbröt mig.
"Hej! Gud vad kull att du ringde! Vänta lite..." Sa hon och sen hörde jag att musiken försvann mer och mer. Jag antar att hon gick in på sitt rum. Jag hörde hu en dörr stängdes.
"Såå! Hej, hu är det?" Sa hon glatt. Jag log för mig själv.
"Det är bra! Själv då?" Sa jag glatt tillbaka.
"joo, det är bara bra!" Svarade hon glatt.
"Vad bra! hehe, joo... Jag undrade om du ville träffas i morgon...?" Sa jag och hörde att jag lät nervös. Så jag harklade mig.
"Jaa! Jaa, gärna!" Utbrast hon glatt. Jag log.
"Guud, jag var rädd att du inte skulle ringa..." Sa hon sen och pustade ut.

Vi pratade i en timme. Hon var 15 år, bodde inte ¨så långt ifrån mig. Fast hon hade bara ett sommarhus här i Canada. Hon bodde igentligen i Detroid med hennes mamma, pappa, och 2 syskon. Hon hade ingen kille, och hållde på med Cheerleading.

Jag berättade mycket om mig själv också såklart.
Hon skulle stanna här i sommar. Bra.

"såå..när ska vi ses imorgon då?" frågade hon och jag hörde nästan hur hon log. Jag log jag med.
"Du kan väl komma hit klockan sex imorgon kväll så fixar jag middag och sånt?"  Sa jag nervöst. Hon var tyst ett tag.
" det blir perfekt!" sa hon tillslut. "vi ses imorgon Chaz"  fortsatte hon. Jag log.
" det gör vi! längtar redan" sa jag innan vi lade på.

Jag tänkte på vad som just hänt, jag har en dejt med Hailie Mathers. Tjejen jag tyckt var snygg från första gången jag såg henne. Hon verkar som en underbar person. Men herregud..hur ska jag kunna fixa mat? jag har aldrig lagat mat. Vad ska jag ha på mig? PANIK!

"JUSTIN DREW BIEBER, JAG HAR EN DEJT, JAG VET INTE VAD JAG SKA LAGA FÖR MAT OCH HUR, JAG VET INTE VAD JAG SKA HA PÅ MIG, OCH INTE VAD VI SKA GÖRA. JUSTIN JAG HAR PROOOOOOBLEM!!!" skrek jag medans jag sprang ner för trappan.  När jag kom in i vardagsrummet där alla satt så kolla dom förvånat på mig. " Chaz, vad menar du att vad vi ska göra?" frågade Justin och skrattade. " Ja som du kanske vet så är jag ingen superkändis med snygg klädstil som är stylad av en staylist, jag kan inte laga mat och jag har aldrig varit på en dejt förut, eller jo en men det va inget seriöst, hur ska jag kunna la.." mer hann jag inte säga innan Justin avbröt mig. "chaz tagga ner, du pratar så fort så ingen hör dig.." förklarade han och dom andra satt och garvade. Jag kollade med "blicken" på dom och så började alla skratta ännu mer. " jag är nervös, OKEJ?!" sa jag lite surt. Inte för att jag var sur men jag blev liteb irriterad, jag var ju seriös. " Chazman jag ska hjälpa dig!" skrattade Justin. Han reste sig ur soffan, när han gick förbi mig så klappade han mig på axeln. Jag följde efter honom in på hans rum som han hade här.

Han öppnade garderoben och där inne fanns mycket snyggare kläder än vad jag hade. Jag hade aldrig varït så intresserad av vad jag hade på mig utan mamma fick köpa kläder - vilket inte blir så "moderna" kläder - som jag sätter på mig. När jag kollade in i Justins garderob som måste jag säga att jag blev lite avundsjuk, jag vill också ha snygga kläder. Jag får helt enkelt ta och fixa snygga kläder. "ta vad du vill, faaast inte dom där jenasen" sa Justin och pekade på ett par som såg så ut som ett par riktiga dyringar.

(Chloe)

Medans Justin och Chaz var där uppe så ringde min mobil. Jag kollade på skärmen "Amanda Canavan". Shit vad dåligt samvete jag fick. Jag hade ju lovat att vi skulle höras en gång om dagen. Jag tog med mig mobilen och gick ut på gården istället. Under min promenad ut så drog jag med fingret på skärmen så det påbörjades ett samtal.

" Chloe!" svarade jag glatt. Jag hörde hur hon harklade sig.
"hej Chloe, det är amanda!" sa hon minst lika glatt som jag. " gissa vad som har hänt?!" utbrast hon glatt i telefonen. Jag funderade en lite stund men kunde inte komma på något. " säg amanda" sa jag nyfiket.
" Jag ska komma och hälsa på dig !!" sa hon och jag hörde hur hyper hon var. Och jag kan säga att jag med blev det.
" JAAA, när kommer du?" frågade jag och hörde själv att det var svårt att prata med det stora leendet jag hade på läpparna. Hon tog ett djupt andetag ( som när det är spännande ni vet) och sen...andades hon ut. " hahaha, amanada säg nu dåå" klagade jag. " jaja, jag försökte ju bara få det hela spännande men nån har ju tålamodet i golvet...aja , jag kommer imorgon kväll" sa hon och jag såg framför mig hur hon flinade.

Vi satt och pratade i typ en och en halvtimme innan hon var tvungen att lägga på då dom var tvugna att sova på barnhemmet.

(Justin)

*När Chloe pratar i telefonen*

Jag gick ner till dom andra medans Chaz kollade kläder i mitt rum. " hörrni, vi kanske måste kolla ett ställe vi kan va på när Chaz fyller år" Sa jag och kollade menande på Catrine som kollade på tv. Hon tittade upp mig och log " jaa, jag såg ett bra ställe förut när jag surfade runt på internet" Sa hon medans hon tog upp datorn och startade den. "ni ska väl också vara med då va?" sa Jag och kollade på Vanessa och David. Dom båda nickade. " här!" ropade Catrine ut. Hon vände på datan så vi alla kunde se, huset såg fantastiskt ut. " vi hyr det! jag betalar!" sa Jag bestämmt. " men Justin , det är min son, du ska inte betala någonting!" sa hon lika bestämmt men fortfarande med den underbara rösten hon alltid hade. "jaja, vi får väl se" sa jag och flinade.

Vi fortsatte planera en stund innan Chloe kom in. " vart har du varit?" frågade jag förvånat. " jag pratade med amanda" svarade hon och log varmt. "du Catrine, visste du att hon skulle komma hit?" frågade hon, hon kollade på Catrine som också log. " Ja , det gjorde jag"

"kolla här vad vi har fixat inför festen" Sa Jag och visade allt vi hade planerat.

(Chloe)

Konstigt att inte Chaz har kommit tillbaka, tänkte jag. " Jag går bara och kollar vart Chaz har tagit vägen, så att han inte står och tjuvlyssnar på vad vi säger" sa jag och flinade.

Jag sprang uppför trappan och när jag öppnar dörren så började skratta....

_________________________________________________________

vad har Chaz gjort?

Nu under midsommar kommer det antagligen bli ganska usel uppdatering då vi ska till min farmor och farfars land.  Jag och Gaby ska försöka få med oss datan. Men hon min farmor får man inte sitta vid datan förens på kvällen om det inte regnar :/ vi ska göra vårat bästa för att underhålla er.

Tack för alla fina kommentarer! dom är så fantastiska, NI ÄR SÅ FANTASTISKA!

ÄLSKAR ER BÄSTA LÄSARE och om vi inte ses innan så GLAD MIDSOMMAR !




   Postat av: Jossan

Lika bra som alltid ! :D <3

   2011-06-23 @ 01:58:09

   Postat av: Jossan

meeeeeeeeeerrr !!!! :DD<33

   2011-06-23 @ 01:58:48

   Postat av: sara

good as usual ! keep writing ! it´s really good ! I want more ! ^^ lööwe it ! :)

   2011-06-23 @ 12:07:51  URL: http://www.dinkonstigasara.bloggplatsen.se

   Postat av: Gabbi

undrar var Chaz gjort nu xd

   2011-06-23 @ 12:11:48

   Postat av: Felicia

ASSÅ OMB BIEBERGSM O: MEEEEEEEEEEEEEER <3<3

   2011-06-23 @ 13:08:32  URL: http://escate.blogg.se/

   Postat av: elena

super bra skrivet alltså

   2011-06-23 @ 18:28:52  URL: http://myjustinstorys.blogg.se/

   Postat av: Anonym

åh, vill bara ha mer!!!!! helt grym <3

   2011-06-23 @ 18:59:46

   Postat av: pauliiiiiina

http://jdbieberstoryy.blogg.se

   2011-06-25 @ 15:22:52  URL: http://http://jdbieberstoryy.blogg.se

   Postat av: Linda<3

Älskar eran noveller!! de e skit bra :) tyckte det verkade så kul att skriva noveller att jag själv började men min handlar inte om Justin Bieber..ja jag är ett stort fan av honom men kände för att skriva om en helt vanlig tjejs liv jaja än en gång älskar eran noveller!!! :D

   2011-06-25 @ 21:58:54  URL: http://feelingforwriting.blogg.se/

   Postat av: Karin

Älskar novellen, ni skriver så roligt så att det inte blir tråkigt i längden som tyvärr vissa kan bli - och ni skriver med ett språk som är lätt att förstå. Tittade bloggen idag och har läst alla kapitlen och blev nästan lite ledsen när jag insåg att det inte fanns något mer att läsa! :( hahah!

Längtar tills nästa kapitel kommer ut, snälla plåga mig inte allt för länge ;)

   2011-06-26 @ 00:34:23  URL: http://kaaaarinn.blogg.se/


 Namn:
  Kom ihåg mig?
 E-postadress: (publiceras ej)
 
 URL/Bloggadress:
 
 Kommentar: