The moment I met you - Del 26 - You are my sun, my light in the dark.

Medans jag sprang ropade folk efter mig. Men jag struntade i dom. Chloe hade redan kommit långt när jag fick tag om hennes axel och snurrade runt henne så hennes ansikte bara var någon centimeter ifrån mitt.
"Det är ju dig jag älskar" Sa jag och böjde mig ner och kysste henne, här och nu inför alla.
Från ingenstans kom blixtrarna flygande genom luften. Inte bara från folket utan också vissa paparazzis. Jag ville skydda henne ifrån dom, höll om henne och trängde mig igenom folkmassan som bildats runt oss.

Hörrni! Vi har gjort ett litet fel i novellen!
Chaz bor ju i Kanada, Stratford, och Justin bor ju i Atlanta! Så just nu är Justin i ATLANTA och hälsar på sin mamma! okej? :)

Tumblr_ln1wi5ohpa1qzkmfho1_500_large
Tumblr_lfc1la2d2k1qfr3imo1_500_large

Bild 1 : Bilden som Justin la ut på Twitter.
Bild 2 : När dom kysser varran i regnet. (fast tjejen har blont hår och det är justin)
(Justin)



Jag grabbade tag i hennes väska och hennes hand hålldes hårt i min. Vi sprang till mitt hus. Sen låste jag dörren. Jag märkte att Selena var borta. Fan. 
Chloe grät, hennes tårar ran och hon skakade bara på huvudet.
Jag tog ett stadigt grepp om henne och kollade henne i ögonen. Och hon i mina. 
"Det är bara du.." Viskade jag. Det rann en tår från hennes högra öga. Jag smekte bort den.
"Jag älskar dig" Viskade hon tillbaka. Våra läppar möttes igen. Någon öppnade ytterdörren. Vi båda kollade upp.
Där stog mamma. Shit vad pinsamt...
"Hej!" Sa hon och log. Jag skrattade lite, jag och Chloe backade så att mamma kunde komma in.
"Hej mamma.. Det här är Chloe, min flickvän." Sa jag och Chloe log. Dom hälsade. Chloe fösökte få bort alla tårar, jag torkade bort en och pussade henne på pannan. Mamma gick in med alla matvaror och vi stog kvar i hallen.
"Det är jätte många papparazzis utanför justin! Varför?" ropade hon från köket. Chloe kollade ner.
"Förlåt.." Viskade hon.
"Jag kysste Chloe utanför!" Ropade jag tillbaka.
"Du har inte gjort något babe.."Sa jag och kysste henne. Hon stannade kyssen för att le. Jag älskar när hon gör det, det betyder att hon är lycklig.
Mamma skrattade. "okej" Ropade hon med en glad röst.
"kom, vi går upp..." Sa jag och tog Chloes väska. Jag gick upp för trappan och hon gick efter. Vi gick in på mitt rum och satte oss på sängen.
"Så, jag kanske ska förklara varför Selena var här..." Sa jag och tog ett andetag för att berätta allt. Chloe nickade och kollade på mig med lidande ögon.
"asså, mamma och jag pratade igår kväll, och hon fick mig att tänka på att det är välldigt synd om Selena om jag bara lämnar henne med alla papparazzis och fans som blir arga på henne, hon är ju trotsallt min bästavän sen 2 år tillbaka, och jag vill värkligen inte förlora henne helt..." Sa jag och kollade Chloe i ögonen med en liten tanke i huvudet om att Chloe kanske skulle ge med sig och låta mig träffa Selena.
"ja, jag förstår.. Men du kanske förstår varför jag inte vill at du träffar henne...?" Sa hon och jag blev besviken. Jag trodde ju att hon skulle fatta att jag och Selena var bästavänner, och inte kära i varrandra, jag älskade Chloe, men hon värkade inte förstå det.
"men gumman, det är dig jag älskar.Inte Selena, utan du , ingen annan..." Sa jag lågt. Jag tror att det enda som fick henne att vara så mot Selena nu var avensjuka. Eller jag hoppades det.
Hon log snett.
"Jag älskar dig..." Viskade hon och kysste mig.

Vi satte oss vid mitt skrivbord. Chloe tog en stol som stog i hallen och satte sig bredvid mig. Jag loggade in på twitter, och det ända som stog var om mig och Chloe, som om allt med Selena var bortglömt. Skönt, för det var det jag ville. Jag kollade på Chloe, hon satt med stora ögon.
"Ska jag låta allt vara, eller ska jag skriva en förklaring på twitter?" Sa jag och hon kollade på mig.
"Det bestämmer du!" Sa hon och log.
"Jag vill ju såklart att alla ska veta att jag älskar dig, men pallar du allt som kommer med?" Sa jag och kollade allvarligt på henne. Hon nickade.
"allt för dig älskling" Sa hon och jag log.
Jag skrev ner allt om Chloe på ett twitter medelande. Men inte om allt med Selena, det tänkte jag inte ta upp. Jag skrev också att jag var lycklig med henne, och jag ville inte att mina beliebers skulle bli arga på henne, för att jag älskade henne.

När jag skrivit klart så fick jag genast massa support tweets, men också massa hat. Det högg i hjärtat när mina fans skrev illa om Chloe.
Jag reetweetade några support tweetar och sen följde jag några också. Jag tröck upp kameran på min dator.
"Här vi tar ett kort och lägger upp på Twitter!" Sa jag och log. Hon nickade och log tillbaka.
Jag kysste henne och tog kortet, det blev bra så jag twittrade det och skrev :
'I love you Chloe'

Hon log stort när jag skrev det.
"Vill du fortfarande åka till Nashville?" Sa jag och log snett. Hon nickade glatt och kysste mig mjukt...


(Chloe)

Justin satt och surfade runt lite på internet. Jag var välldigt lycklig nu, jag hade lusta att hoppa...
Jag kollade runt i rummet och min blick stannade på hans  system kamera.
"Stäng av datorn!" Sa jag och log. Han kollade på mig frågandes och gjorde som jag sa.
"Vi ska ut och fota..." Sa jag och han skrattade.
"hahaha, okej...?" Sa han och gick och tog kameran. Vi gick ut och justin tog sin skateboard och jag stog där bak och hållde om honom. Som första dagen.

Efter vi hade tagit några kort så började det spö regna. bra..
"jaaa!Vi kysser varran i regnet! Jag har alltid velat göra det!" Ropade Justin glatt. Jag skrattade. Typ ingen var ute nu. Vi satte kameran på självutlösare under ett paraply som justin hade med sig, sen sprang vi ut mitt på gatan och kysstes. Jag blev jävligt blöt, justin med.

När vi tagit kortet så åkte vi hem. Det regnade fortfarande men inte lika mycket. Jag hade kameran innanför jackan och Justin sparkade i marken så att vi skulle åka snabbare. När vi kom fram till huset så sprang vi in snabbt. Justin skulle öppna dörren men det gick inte. Den var låst.
"kul! Mamma har åkt någonstans och vi är utelåsta..." Sa han och bankade på dörren. Jag börjae skratta.
Han kollade på mig med ett konstigt ansiktsuttryck.
"Vad är det som är kul..?" Sa han och jag slutade skratta.
"att du får panik... Chilla, det är bara regn!" Sa jag och ställde mig mitt på uppfarten.
"Jaa! Men det är kallt! Och du får inte bli sjuk!" Sa han och drog in mig i garaget.
"Sötnosen då..." Sa jg och kysste honom lätt på munnen.
"Jag är rädd om dig okej?" Sa han och log.
"På tal om det, hur gick det på hit resan?" Sa han sen och vi satte oss på golvet.
"Det gick bra, fast det var tråkigt..." Sa jag och log. Han hållde om mig och jag kännde mig sådär trygg igen..

Efter vi suttit där länge och pratat och skrattat så undrade jag hur mycket klockan var? Pattie kanske hade kommit hem..? Det var välldigt kallt nu.
"Hur mycket är klockan?" Frågade jag Justin. Han kollade på väggen och där hängde en klocka.
"Halv 6..." Sa han och jag log.
"Är du hungrig?" Frågade han sen.
"jaa..." Sa jag och kollade på han.

Sen hörde vi en bil som körde upp till gården...

_______________________________________________________________________________

Skönt att allt blev bra igen, eller?


puss/gaby







   Postat av: Julia&Nathalie

sv; yeeeeeaaaaah, lägger till eran blogg nu också!

btw både felicia och nattha är beroende av eran novell ;)

funderar faktiskt också på att börja läsa den :DDD

   2011-07-17 @ 19:07:58  URL: http://novellerfifan.blogg.se/

   Postat av: Anonym

jupp, bra:D!

   2011-07-17 @ 19:47:47

   Postat av: Anonym

lika bra som vanligt!

   2011-07-17 @ 20:07:46

   Postat av: Sandra

Skit! Sååå jäävla bra novellen är :D

Jag skrattade ihjäl mig så jag började gråta när chloé fick reda på att sebbe hade legat med någon annan och justin frågade vad som hade hänt och blablabla,´och då justin sa: har kontakten varit i ett annat uttag?

eller något sånt var det. Jag höll på skratt ihjäl mig. Det gjorde min dag! haha

Älskar eran novell, och jag läste novellen ända från kapitel 1 och har läst hela kvällen. :D



Vill ha meer mer mer :D

   2011-07-17 @ 23:39:49  URL: http://astoryaboutjb.blogg.se/

   Postat av: Nathalie

Gud vad jag verkligen älskar novellen! (:

Ni skriver jättebra (;

Längtar verkligen till nästa del. Kollar typ varje minut, om den kommer upp xD

Kram //Natha

   2011-07-18 @ 11:26:22  URL: http://nathanahlen.blogg.se/


 Namn:
  Kom ihåg mig?
 E-postadress: (publiceras ej)
 
 URL/Bloggadress:
 
 Kommentar: