The moment I met you - Del 25 - Im staring at the mess i made

De andra pratade om allt och inget, medans Chloe och jag satt tysta. Jag kollade på henne ibland. Och hon på mig. Men inget mer. Inte en endaste min. Jag kände en klump i halsen. Tårarna ville fram.

Jag orkar inte mer.



Justin på tåg-stationen.




(Justin)

Jag kollade på min mbil och klockan var 13.14. Jag kännde mig lite små trött. Men jag ville prata igenom allt med Chloe, säga allt som inte blivit sagt.
"Jag går och packar upp mina saker.." Sa jag och reste mig upp. Alla nickade och Catrine log lite extra mot mig.
Jag gick upp på mitt rum, och hoppades att Chloe skulle gå efter mig, men jag hörde inget. Besvikelsen steg. Jag trodde åtminstone att hon ville prata om det men jag kanske har fel. Hon är nog surare än jag trodde, men det var ju bara en kyss som jag insåg var fel. Om hon bara skulle kunna låta mig förklara det så skulle hon förstå. Hon är den tjejen som förstår sånt.

Jag la in alla grejer i garderoben igen och la resten som det skulle vara. När jag satt i laddarsladden till datorn som jag satt på så knackade det på dörren. "kom in" sa jag så att den utanför skulle höra. Personen som visade sig vara Chloe öppnade dörren. " vi behöver prata" sa jag så fort jag såg att det var hon. "jaa..precis vad jag tänkte säga." sa hon och skrattade utan glädje.

Hon satte sig på sängen med blicken fäst i marken. Tanken av att jag har sårat henne gör ont. " kan du nu berätta vad som fick dig att kyssa Selena?" frågade hon, fortfarande med blicken i marken. Jag funderade ut vad jag skulle säga. Det är lika bra att säga som det är och inte hitta på en massa saker. " när vi kom från stranden så stoppade hon mig och sen så kysste hon mig." Chloe tittade upp på mig med en blick jag inte kunde tyda. "besvarde du den?" frågade hon kallt. Som sagt det är lika bra att säga som det är. " Ja det gjorde jag, men jag insåg snabbt att det var fel eftersom det inte var den jag älskar. Eller jag älskar Selena också men bara som en vän." Babblade jag på. Hon kollade på mig igen och ett litet leende hade tagit form i hennes underbara ansikte. "Du ska veta att det är dig och bara dig jag älskar på det här sättet. Jag har vetat från första början att det skulle bli 'Justin&Chloe' en dag. Jag älskar dig " avslutade jag. 

Jag kom på att jag inte visste varför hon var sur när jag åkte. Hon hade verkligen varit jättesur. " du, nu får du faktiskt säga varför du var sur innan jag åkte" När jag avslutat meningen tittade jag upp på henne. Leende som hade funnits på hennes läppar var försvunnet. 'Nej, hon får inte bli sur igen' tänkte jag. Hon harklade sig. "Hade du inte planerat en annan sak den här helgen också?" Det kändes som om det var något mer som jag hade planerat. Men ingenting jag kommer ihåg, fast det gjorde ju Chloe så det måste ju ha varit något. "nej, eller jag känner på mig att det var något, men vad vet jag inte." Jag sökte hennes blick i hopp om att hitta tecken på vad det kan ha varit. " så du glömde helt och hållet bort att vi hade planerat att vi skulle åka till Nashville?" frågade hon lugnt vilket förvånade mig. Då kom jag ju såklart på det. Vi hade ju planerat att åka till Nashville, bara hon och jag.

Nu fattar jag varför hon var så sur, vi hade ju planerat att ha det.  Vara med varandra hela helgen, bara hon och jag. Hur kunde jag vara så dum. Visst jag hade inte kunnat ställa in konserten. Hade jag bara sagt till henne att jag hade råkat dubbelboka så hade hon förstått och vi hade kunnat åka senare men att glömma bort det var ju faktiskt riktigt lågt av mig.

(Chloe)

Han hade verkligen glömt bort att vi skulle ha rest bort. Jag som trodde det betydde något för honom så som det betydde väldigt mycket för mig.

"Chloe..åååhh, vad har jag gjort. Jag har ingen förklaring till varför jag glömmde det, jag antar att jag bara hade mycket att tänka på. Men du vet att du betyder enormt mycket för mig. Jag hade mycket hellre varit med dig i Nashville än på Hawaii med Selena. Du vet att jag inte kan ställa in en konsert bara sådär, när vi planerade allt med Nashville och det här så hade jag glömt bort att jag hade konserten på Hawaii" sa han och kollade in i mina ögon.
"Jag vet att du inte kan ställa in dom sådär bara och jag menade inte det jag sa i telefonen igentligen, jag var bara ledsen.. förlåt." Viskade jag och mina ögon fylldes med tårar. Jag vet inte varför jag grät, för igentligen var allt bra nu. Det borde ju kännas bra? Selena, det var när jag tänkte på henne tårarna kom. Även fast han sa att han inte hade sånna känslor för henne så känndes det som om han tyckte att hon var bätte, finare än mig.
"Du får inte träffa henne mer.." Viskade jag fram. Justin såg ledsen ut och fick fram ett "Va?" medans han kollade på mig. "Jag vill inte att du träffar henne mer" Sa jag nu tydligare.
Han sjönk i hop lite, "Det var inte hennes fel, det var mitt. Hon är ju än av mina bästa vänner jag kan bara inte..."Försökte han. Jag kollade bara på honom och skakade på huvudet. "Lova mig att du inte kommer träffa henne mer. Då kan vi försöka glömma det här, lägga det bakom oss." Jag viskade inte längre, jag pratade högt. Jag var helt seriös, om han träffade henne mer. Var vi over and done. Föralltid.
(Justin)

Jag låg på min säng och kollade rakt upp i taket när Catrine kom in i rummet.
"Du har telefonen" Sa hon och gick ut ur rummet. Jag kollade på displayen, och kännde igen nummret.
"Mamma!" Sa jag glatt och satte mig upp. Vi pratade i säkert en timme innan jag hade berättat allt vad som hänt med Selena. "Mamma? Kan inte jag komma hem över helgen. Jag behöver en paus från alla här och tänka igenom saker och ting.." Sa jag till henne. "Självklart älskling, jag pratar med Catrine så hon hjälper dig att boka biljett till tåget. Kom ihåg att ringa Kenny också så han åker med dig gubben." Sa hon och bad mig att ge Catrine telefonen. Så jag sa hejdå till henne och gav telefonen till Catrine som var där nere, sen gick jag upp och började packa. Slängde i ett par shorts, ett par jeans och några t-shirtar. Sedan drog jag på mig ett par jeans, och en hoodie. På vägen till Chloes rum gick jag in till Chaz och Ryan och sa att jag skulle komma tillbaka snart. Chaz nickade och Ryan kollade på mig och sa "Ta det lugnt bara, det blir bra." Jag kramade dom och gick in till Chloes rum.

(Amanda)

"Jag lovar Amanda han kollade in dig, ring honom!" Skrattade jag och försökte övertala henne att ringa en kille vi mött när vi gick till affären för att handla. Jag skakade på huvudet, "Han var inte min typ, frästen hur är det med dig och Justin nu då efter ni prat.." Sa jag tills jag såg Justin kliva in i rummet.
Han kollade på mig och log, jag log tillbaka. Sedan kollade han på Chloe som satt i sängen, "Tänkte bara säga till er att jag tänkte åka hem över helgen och ah det var vell typ det. Jag ringer dig när jag kommer fram." Sa han och Chloe reste sig och gav honom en stel kram.
(Justin)

Jag och Kenny satt i en egen hytt på tåget. Jag lutade mig emot fönstret och såg ljusen från gatlyktorna åka förbi. Hur blev allt såhär? Jag kollade på mobilen, Selena hade försökt ringa mig 3 gånger på hela tågresan. Och jag hade inte svarat, Chloe verkade tycka att vi kunde gå vidare om jag aldrig mer träffade Selena och hur skulle det gå till? Jag behövde iallafall prata ut med henne om vad som hade hänt.. Men jag kände att jag höll på att tappa taget om Chloe, jag tryckte upp hennes namn på kontakt listan skrev ett sms till henne.
"Jag kommer inte träffa henne något mer om det är de som krävs för att det ska bli som förut igen."
När jag öppnade dörren hem möttes jag av ett litet skrik innefrån köket, "Stanna där, stanna du får inte komma in hit! Ropade Pattie. Jag skrattade och stängde dörren. Först såg jag en tårta komma fram runt hörnet och sen kom mamma in med ett stort leende på läpparna. "Välkommen hem! Jag har saknat dig massor. Och kolla vad jag har bakat! Sa hon glatt. Jag kramade om henne och vi gick och satte oss i vardags rummet. Och så började vi prata, jag berättade o vad Chloe sagt att jag inte kunde träffa Selena osv.
"Jag vet att Chloe säger att du inte kan träffa henne, men du är skyldig Selena en ursäkt för att bara lämnat henne sådär och inte svarat på några samtal. Det är lika svårt för henne, journalisterna är över hela henne med frågor om er två. Hon behöver dig nu Justin.." Sa Pattie lugnt. Jag nickade.
"Jag ska ringa Selena och sen gå och lägga mig, jag är jätte trött." Sa jag och pussade henne på pannan.
"Godnatt gubben" Sa hon och log.
"Selena?" Frågade jag direkt när hon svarade.
"Justin, jag är så ledsen det var inte meni.."Försökte hon innan gråten kom.
"Det är jag som ska säga förlåt, jag skulle inte lämnat dig där. Kan du inte komma över till mig imorgon så vi får prata ut?" Frågade jag.
"Ja det känns som vi verkligen borde det.." Svarade hon.
"Jag är hemma i Stratford nu, kan du komma hit på något sätt eller vill du att vi ska mötas någon annan stans? Frågade jag henne.
"Stratford blir perfekt, jag orkar inte med alla fotografer.." Sa hon och så la vi på.
(Chloe)

Jag blev så lycklig när jag såg smset. Det betydde ju att han verkligen brydde sig om mig! Jag visade Amanda det, och hon kollade på mig snabbt och log. "O-M-G!" Sa hon och satte sig upp i sängen.
"Jag vet vad du ska göra! Ta tåget till Stratford  och överaska honom!" Sa och upphetsat. Det var en perfekt ide, vi kunde behöva lite ensam tid. Bara umgås han och jag! Amanda hjäpte mig att packa väskan medans jag bokade en tåg biljett. "Sådär, det avgår 08.30, så jag är framme runt 10!" Sa jag glatt. Klockan var redan halv två så vi bestämde oss för att gå och sova.
Tåget hade varit tio minuter försenat men jag satt nu på det och om bara en kvart skulle jag vara framme! I högtalarna ropade de ut, "STRATFORD CENTRAL-STATION." Jag reste mig och mannen brevid mig hjälpte mig att få ner väskan från bagagehyllan.
Jag började rulla väskan ner mot utgången så jag kunde ta en taxi hem till Justin när jag såg två personer stå och prata på andra sidan perrongen. Det var inte sant, där stod han mitt emot Selena. Jag tog upp mobilen för att kolla smset igen och ja det stod att han inte tänkte träffa henne något mer..
Plötsligt sa Selena något till honom och han vände sig om mot mig.
(Justin)

Jag skakade bara på huvudet det var inte sant. Chloes ögon blev tårfyllda och så började hon springa med väskan bort. Bort från mig. Jag vände mig om till Selena. "Gå! Spring efter henne!" Sa hon till mig.
Jag log ett tacksamt leende och började springa. Jag var glad att jag och Selena hade pratat ut om allting och att det var som vanligt nu, jag förklarade vad Chloe hade sagt och hon hade bara sagt att jag skulle ge det tid. Då skulle Chloe kanske släppa det efter ett tag. Medans jag sprang ropade folk efter mig. Men jag struntade i dom. Chloe hade redan kommit långt när jag fick tag om hennes axel och snurrade runt henne så hennes ansikte bara var någon centimeter ifrån mitt.
"Det är ju dig jag älskar" Sa jag och böjde mig ner och kysste henne, här och nu inför alla.
Från ingenstans kom blixtrarna flygande genom luften. Inte bara från folket utan också vissa paparazzis. Jag ville skydda henne ifrån dom, höll om henne och trängde mig igenom folkmassan som bildats runt oss.


Vad händer när Justin och Chloes förhållande kommer ut när det redan finns bilder på honom och Selena? Och kommer det bli imellan dom två när dom kommer följas av fotografer överallt?

Skrev klart nyss vad julia och gaby börjat på. Hoppas ni gillar det. Jag kommer åka bort nu tills på måndag så då skriver jag igen.
(Förlåt för den här delen tog så lång tid, men somsagt ingen har riktigt haft tid.

/miccis ♥




   Postat av: Gabbi

jag tycker inte Chloé ska bli sur nu på Justin om hon ser dem träffats för han måste ju få prata igenom allt med Selena annars blir hon en jobbig flickvän!

   2011-07-15 @ 16:18:39

   Postat av: EMMA_96

gud vad jag älskar hur du/ni skriver!!!!! meeeeeeeeeeeeer!!! :D <3

   2011-07-15 @ 19:49:21

   Postat av: Amalia

Ska bara säga att den som skrev det här kan typ inte stava.

Liksom det är väl inte vell



De är inget problem för mig men ville bara säga det

   2011-07-31 @ 23:08:56


 Namn:
  Kom ihåg mig?
 E-postadress: (publiceras ej)
 
 URL/Bloggadress:
 
 Kommentar: